Legătura dintre Renato Usatîi, ziarul Panorama și sondajul de opinie CBS Axa

august 13th, 2014

Ziarul de limbă rusă de la Chișinău „Panorama” este cel care a comandat sondajul făcut public ieri de CBS-AXA, măsurare sociologică în care partidul încă neînregistrat al controversatului Renato Usatîi ar trece pragul electoral.

Directorul ziarului „Panorama”, Dmitri Ciubașenco, nu a vrut să spună, pentru Radio „Europa Liberă”, câți bani a cheltuit pentru sondaj și de unde i-a luat. Unele site-uri avansau ieri ideea că sondajul ar fi fost plătit anume de Renato Usatîi, cel favorizat în premieră într-un sondaj realizat în R. Moldova.

Răsfoind ultima ediție a ziarului „Panorama”, constați cu ușurință politica prorusă a acestei gazete care mediatizează pe larg protestele fermierilor din nordul R. Moldova, care au renunțat între timp la acestea și despre care patru organizații de fermieri din R. Moldova au spus că erau organizate de „partide din R. Moldova care au contribuit la introducerea embargoului rusesc și profită de pe urma acestuia”.

„Moscova a învinuit Chișinăul de „prietenie” cu Kievul împotriva Transnistriei”, „Moldova va suferi de la încetinirea economiei rusești”, „Banii provoacă deflație și…furt”, „Acordul de Asociere cu UE: cota dispariției pentru moldoveni”, sunt doar câteva titluri din ediția din 8 august a acestui ziar.

Sugestiv sau nu, paginile 6 și 7 îi sunt oferite lui Renato Usatîi pentru două articole publicitare, de altfel politicianul cel mai „răsfățat” în „Panorama”, iar din ziar nu lipsește un interviu cu Grigore Petrenco, deputatul comunist intrat de curând în dizgrația lui Voronin și văzut la un protest al agricultorilor din nordul republicii alături de socialiștii lui Igor Dodon.

Cercul partidelor proruse din R. Moldova este complet, „Panorama” oferindu-i și lui Igor Dodon spațiu publicitar.

Sursa: Ziarul National



Comments are closed.

Alte articole